Panikangst

En moderne og effektiv terapi – der virker! ⭐

Lær at slippe panikangst

Panikangst ⭐ | ✓ Unik angst behandling. | ✓ At leve med angst kan være udfordrende, men der er hjælp at hente. → Angst.dk

Panikangst

Det er helt normalt at føle sig angst og bekymret, når man står over for en situation, der virker farlig eller uoverskuelig.

Men hvis du ofte føler dig angst og bekymret, kan du have panikangst.

generaliseret-angst
Kvinde med panikangst

Panikangst er en type angst, der gør, at man føler sig meget bekymret og bange for at være i en situation, hvor man ikke kan komme væk eller få hjælp. Man kan også føle sig angst og bekymret for at være i en situation, hvor man ikke ved, hvad der vil ske.

Panikangst kan gøre, at man ikke tør at gå ud af huset eller tage toget eller bus. Man kan også have svært ved at gå på arbejde eller til et arrangement.

Det er ikke altid, man ved, hvorfor man får panikangst. Men det kan have noget at gøre med, at man har haft en traumatisk oplevelse, eller at man er i en periode med meget stress.

Symptomer

Symptomer på panikangst

De hyppigste symptomer på panikangst er åndedrætsbesvær, hjertebanken, svedtendens, svimmelhed, kvalme, uro og frygt for at miste kontrollen.

Disse symptomer kan være så intense, at man får en følelse af, at man er ved at dø.

Behandling

Heldigvis kan man få hjælp til at komme af med panikangst. Kontakt os og høre meget mere.

Alle henvendelser behandles med fuld diskretion, og er omfattet af tavshedspligt. Du kan derfor trygt ringe eller kontakte os via formularen.

FAQ

Ofte stillede spørgsmål

Hvad er panikangst?

Panikangst er en type angst, der gør, at man føler sig meget bekymret og bange for at være i en situation, hvor man ikke kan komme væk eller få hjælp.

Man kan også føle sig angst og bekymret for at være i en situation, hvor man ikke ved, hvad der vil ske.

Hvad er årsagen til panikangst?

Der er ikke noget enkelt svar på dette spørgsmål. Årsagerne til panikangst kan være mange og forskellige.

Nogle mennesker udvikler panikangst efter en traumatisk oplevelse, mens andre har en arvelig disposition for lidelsen.

Hvordan kan man forebygge panikangst?

Der er ingen enkel måde at forebygge panikangst på, men der er nogle ting, man kan gøre for at mindske risikoen for at få det.

Man kan f.eks lære at tackle stress på en sund måde og sørge for at få tilstrækkelig søvn.

Hvis man allerede har panikangst, kan det være en god idé at få behandling for at lære at håndtere sygdommen.

Case: Viktor led af slem angst og så meget sort/hvidt på tingene

fri af angst
Jeg husker hele forløbet som en masse "aha" oplevelser, som efter et stykke tid blev til en del af mig. 

Case: Marie led af stress, depression og invaliderende angst

Færdig med angst behandling og ser ud over vandet
Jeg syntes jeg havde prøvet alt hvad der var at tilbyde: Psykolog, Psykoterapeut, Psykiater, Hypnose – men intet hjalp.
angst.dk » Angstlidelser » Panikangst